nienkeincanada.reismee.nl

maart

hey,

het gaat goed met mij, ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin!

we gingen 2 weken geleden op vrijdag met andere exchange studeten glow in de dark bowlen, je moest witte kleding aan zodat je opviel. het was eigenlijk mini bowlen want je moest maar 5 van die dingen omver te gooien maar het was echt heel leuk. ik heb hele leuke nieuwe mensen ontmoet en natuurlijk mijn vrienden weer gezien waar ik echt veel zin in had. we hadden daar ook pizza gegeten en er was ook nog een arcade en er was een ijshockey tafel, het was eigenlijk gewoon een voetbaltafel met mini ijshockey spelers erop en je moest de puck spelen met mini ijshockey sticks. we hebben een leuk nieuw groepje ontmoet waarmee we waarschijnlijk dit weekend mee gaan afspreken.

twee dagen daarna is chiara positief getest op corona. ik had gelijk ook een test gedaan omdat we de dag ervoor nog bij elkaar een film hadden gekeken maar ik was negatief. en ik ben ook negatief gebleven en ook brendan en sheila waren en bleven negatief gelukkig. ze is niet erg ziek geworden maar ze voelde ze zich niet lekker die week. (ze is nu weer negatief getest en is weer beter.)

we hadden vorige week maandag vrij want er was weer een studiedag. op school gaat het verder heel goed! hoewel mijn hele wiskunde klas aan het 'failen' is er worden echt hele slechte cijfers gehaald door iedereen. ik heb morgen een Engels in class waar ik een essay moet schrijven over een essay, best ingewikkeld. en we gaan een project met writing beginnen om een film te maken wat ook super leuk is en we krijgen ook les van zo'n echt film persoon.

vorige week donderdag was het de laatste dag voor de stagiaires van dit jaar die bij mchs gingen stage lopen en voor William (biologie en scheikunde) en Laura (wiskunde) hadden we een feestje georganiseerd. kailey had cup cakes gemaakt met de periodic table erop, ze had 118 cup cakes gemaakt en we moesten 30 minuten eerder bij de eerste les weg om ze allemaal goed te zetten. kelly had nog koekjes gemaakt. maar toen we op school kwamen, kwamen we erachter dat William en Laura allebei corona hadden dus ze konden er niet eens bij zijn, echt jammer. maar we hebben ze filmpjes gestuurd en kailey is in de pauze naar laura haar huis gereden om wat cup cakes te brengen. en ik rijd nu ook bijna altijd samen met kailey en kaitlyn naar huis want zij hebben hun rijbewijs ook gehaald.

donderdag had ik mijn eerste basketbal game, het was een oefenwedstrijd tegen de grade 9 girls maar het was echt super leuk, we hebben dik gewonnen en ik was best goed ;). vrijdag ben ik met school naar clarenville geweest om te skiën, ik wilde eerst weer gaan snowboarden maar ik vond het toch wel leuker om ook skiën te proberen en het was echt zo leuk. ik dacht echt niet dat ik skiën zo leuk zou vinden. we moesten om 6:30 bij school zijn om dan met bussen twee uur te rijden naar clarenville. ik zat in de bus samen met ava. er waren vooral veel kleine kinderen mee en maar een klein aantal ouderen. toen we daar aankwamen moesten we een klein lesje volgen en toen mochten we naar de bunny hill. hier was het zo dat er de hele dag iemand boven stond om mensen hun X te geven. (met de x kon je op de grote bergen skiën). dat was in corner brook niet zo en daarom hadden heel veel mensen daar niet hun x gehaald, maar nu had iedereen hun x gehaald wat super leuk was. en ja ik heb ook mijn x gehaald! skien is dus echt veel makkelijker dan snowboarden en dat was echt wel te merken. Richard en ik hadden onze x samen gekregen dus na een celebration ski down de bunny hill gingen we samen op de grote ski lift. het was echt super hoog en Richard was echt heel erg bang, ik ook wel want het zag er echt niet veilig uit en het was zo hoog. maar we hadden het overleefd en toen hebben we de easy hill gekozen die echt heel erg steil was. we hadden ook niet van die stokken, misschien hadden we die wel moeten hebben maar dat waren we vergeten en kwamen we achter toen we boven de enige waren zonder die stokken haha. ik ben zelfs meerdere keren van de grote berg geweest, zo leuk was het. we moesten om 3 uur weer bij de bus zijn, er was nog 1 meisje die om 2:40 haar x nog niet gehaald had en toen ze die eindelijk gehaald had om 2:45 was echt iedereen zo intens blij voor haar het was echt zo leuk. we kwamen om 5 uur weer terug aan bij school en daar werd ik opgehaald door chiara en brendan en we hebben toen nog pizza gegeten.

afgelopen weekend zijn ik, Chi en Brendan naar de dierenwinkel geweest wat nu ook bijna een dagelijks tripje is geworden want alle vissen blijven steeds doodgaan. ik heb aankomend weekend een feestje met het thema neon waar ik ook veel zin in heb. volgende week is het spirit week op school voor Pasen. volgende week begint mijn easter break, ik heb ongeveer 2 weken vakantie.

bedankt voor het lezen,

nienke

Reacties

Reacties

Elisabeth

Wat een prachtig verhaal weer Nienke, fijn om te lezen dat het leven daar al helemaal jouw leven is, ik ben trots op je! ❤️

Coby

Wat weer een mooi verhaal Nienke. Heerlijk hoe je geniet daar. Wil je straks nog wel weer terug naar Nederland?
Geniet nog ff daar.

José

Wat een leuk verhaal weer!! Zo leuk om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt daar, kom je nog wel weer terug ?.

En ja dat skiën, gaaf hè!!! Moeten je vader en moeder ook maar mee op wintersport samen met jou!

Geniet er nog even van meid! Voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.

Groetjes José

oma Cobie

Je doet veel nieuwe en spannende dingen,goed van je. Dat ga je hier nog missen denk ik.
Geniet nog maar lekker,liefs en knuffel, oma Cobie

Jans

Wat weer een mooi verhaal en wat heb je het daar naar de zin wil je nog wel terug? Nog een paar maanden dan zien we je weer kijk er nu al naar uit en om al de verhalen van jou te horen wat je buiten wat je ons al heb geschreven nog hebt meegemaakt dikke knuffel van opa Jans.

Janine

Ha die Nienke, wat is het toch altijd lekker wakker worden als ik zie dat jij weer een verhaal hebt gepost.
Het is weer super om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet. En tja, dat skiën is leuk om te doen he? Ga je hier een gewoonte van maken de komende jaren?
Begrijp ik het goed dat jij geselecteerd bent voor het basketbal team? Op de foto's kan je wel duidelijk zien dat jij lang bent in vergelijking met die anderen. Nederlanders zijn gemiddeld ook best lang toch? Valt het op daar?
En Chiara ziek, gelukkig is ze er goed doorheen gekomen. En ben jij resistent ouzo? Gewoon naast iemand zitten die Corona heeft en jij pikt het niet eens op. lijkt me erg handig.
En hoezo gaan de vissen steeds dood bij Brendan en Sheila? Geven jullie ze wel genoeg te drinken? Hahahaha
Wat voor vissen zijn het? Goudvissen? En hebben ze ook een naam?
Ligt er eigenlijk nog sneeuw bij jullie? Hier gaan we wat weer betreft lekker op naar de zomer.
Een dikke kus en knuffel uit Amersfoort!

Erwin

Leuke belevenissen allemaal weer Nienke! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! hoe vaak per week eet je daar nou Pizza? :-) Geniet van je laatste kwartaal daar. Lekker doen waar je zien aan hebt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!