nienkeincanada.reismee.nl

ski trip in corner brook

hallo,

vorige week ben ik met de organisatie en met heel veel andere uitwisseling studenten naar Corner Brook geweest. we gingen daar vier dagen heen om te skiën of snowboarden. we gingen woensdag heen, we moesten super vroeg opstaan want we moesten om acht uur in de ochtend al bij de avalon mall zijn, we moesten onverwachts nog veel eerder weg want sheila wou ons niet helemaal naar de mall brengen dus werden we bij onze local coördinator afgezet. we waren er al om 7 uur en we waren de eerste in de bus natuurlijk, dus we hadden een prive ritje naar de mall toe. toen we bij de mall waren kwamen langzaam alle studenten de bus binnen. en rond 8 uur gingen we rijden. ik heb gewoon geprobeerd de eerste paar uur te slapen want ik was echt super moe. we hadden om 10 uur een stop bij de tim hortens in clarenville waar ik een bagel had gekocht want de bagels bij tim's zijn echt super lekker. rond twaalf uur hadden we nog in bishop falls een stop gemaakt waar we nog 2 studenten op hadden gehaald. rond 1 uur zouden we in gander bij de mcdonals eten maar die was dicht dus we hadden bij de a&w gegeten voor lunch. en rond 4 uur hadden we nog een laatste stop onderweg bij een klein winkeltje waar ik nog een pin had gekocht. om 17:30 kwamen we eindelijk aan bij het hotel in corner brook, het heette 'the glynmill inn'. ik deelde een kamer met mijn host zus chiara en met melanie en benedetta, zij waren de studenten die op zijn gehaald in bishops falls. zij zaten samen op school en benedetta had een nederlandse host zus die ik ook van travel active ken dus dat was wel super toevallig. melanie kwam uit duitsland en benedetta kwam uit italie en zij woont op Sardinië. we zijn daarna nog met de bus naar het avondeten gegaan, het was ongeveer 10 minuten rijden naar het restaurant en we moesten van te voren al een formulier invullen wat we wilden eten ik had een burger met patat gekozen en het was best lekker. na het eten zijn we nog bij de winkel canadian tire gestopt voor de mensen die nog ski brillen nodig hadden en ik had daar ook nog even een bril gekocht want die had ik niet zelf. toen we terug kwamen zijn we eigenlijk gelijk gaan slapen.

de volgende ochtend hadden we om 7:30 ontbijt, we kregen hash browns, dat zijn een soort aardappelen, met ei, sausage en toast. het was echt veel maar wel goed ontbijt. om 8:30 vertrok de bus naar marble mountain, dat is de plek waar we gingen skien/snowboarden, ik ging snowboarden. we kregen de schoenen en het snowboard van die mensen en toen gingen we naar buiten rond 10:00 en er was dus zo ontzettend veel wind dat de enige plek die open was om te skien was de bunny hill. dat is dus een beginner hill en voor kinderen. we kregen les van Nate uit engeland. super leuk natuurlijk. het snowboarden was wel moeilijk moet ik zeggen, maar naar een tijdje lukte het wel. (spoiler: ik een de andere beginners moesten alle twee dagen op de bunny hill blijven :/ ) anyway we hadden les tot 11:30 en toen hadden we een test of we op de grote bergen mochten, maar het was echt moeilijk dus dat mochten wij niet, volgens mij mocht er maar 1. en er waren wel 40 verschillende bergen waar je op kon skien vertelde de instructeur mij. mensen van overal vandaan komen daar om te skien omdat het zo mooi en groot is. we konden daar ook lunch eten dus ik had een gewoon een sandwich gekocht en het was echt zo lekker. en om 4 uur ging de laatste lift omhoog en daarna gingen we weer naar het hotel. benedetta was al rond 11 uur naar het hotel terug gegaan omdat ze heel veel pijn kreeg van die schoenen. we gingen weer naar hetzelfde hotel en daarna konden we naar een dollarstore naast het restaurant, we hadden uno gekocht zodat we dat op de kamer konden doen. en daarna gingen we weer naar hotel en toen hebben we echt heel veel uno gespeeld.

de volgende ochtend was er weer ontbijt om half acht en gingen we weer naar marble mountain toe om half negen. benedetta ging ook weer mee maar deze dag ging ze snowboarden omdat die schoenen veel lekkerder zitten. het was weer echt super leuk en er was geen wind dus de andere grote bergen waren ook open om te skien. we kregen in het begin ook weer les. ik ben ook zo ontzettend vaak gevallen echt niet normaal, maar het was wel echt super leuk. ik ben ook nog veel met melanie geweest die dag wat ook super leuk was. en later zijn we weer naar het hotel gegaan en toen hebben chiara nog rond gelopen in corner brook. ze hadden van die grote letters met corner Brook die we vanuit ons raam konden zien dus daar wilden we graag heen maar we waren een beetje verdwaald geraakt in het bos haha, maar uiteindelijk hadden we het hotel weer gevonden en het bleek heel makkelijk te vinden maar het was alsnog leuk. er staan dus allemaal bekende mensen volgens mij op alle letters dus dat is wel gaaf. er was ook nog een dollarstore dus we hebben daar nog wat souvenirs gekocht en daarna hebben we in het hotel pizza gegeten met iedereen. en daarna hebben we nog uno gespeeld. ik had van sheila hele dikke handschoenen en een bivakmuts gekregen dus ik had het ook totaal niet koud wat ook echt zo fijn was. ik zag er wel een beetje raar uit maar ik was wel lekker warm.

zaterdag ochtend gingen we weer naar huis, we vertrokken om half negen en iedereen was super moe dus ik heb ook veel geprobeerd te slapen wat echt super goed ging maar die bus was zo koud echt het was niet te doen. er zat ijs aan de binnenkant van het raam en het was nat en het was zo koud ik bevroor gewoon. we hadden weer een stop bij tim hortons, en daarna nog weer lunch bij a&w. we kwamen om 6 uur in de avond weer aan bij de village mall. brendan haalde ons op en we gingen nog eten halen bij mary browns. toen heb ik alles uitgepakt en ben ik gaan slapen. deze week was echt zo leuk en ik heb ook weer de mensen kunnen zien die ik al heel lang niet meer had gezien en ik heb ook weer super veel leuke mensen ontmoet. ik zal ook wat fotos erbij doen.

het is nu donderdag avond en ik denk dat het morgen een snow day word dus dan hoef ik niet naar school, maar dat is nog niet zeker maar het gaat wel nog veel sneeuwen. ik ga zondag meedoen aan de try outs voor basketball samen met chiara, er was dus ook een vorige week maar dat wisten wij helaas niet. maar dat maakt niet echt iets uit. ik heb echt wel super veel zin om weer sporten te doen hier. ik moet voor writing nu een strip verhaal maken en ik moest hiervoor een research paper schrijven. ik vind een strip maken echt leuk om te doen dus daar ben ik nu ook mee bezig. Oh en sheila heeft een kat voor brendan als verassing gekocht het is een ragdoll volgens mij de kat komt in april denk iken er komen morgen ook vissen.ik heb het geprobeerd om het verhaal nog een beetje kort te houden, ik hoop dat het een beetje gelukt is.

bedankt voor het lezen!

Reacties

Reacties

Britt en judith

Het is toch echt super dat je al deze ervaringen mee mag maken. Geniet er lekker van. Dikke knuffel van ons allemaal.

Auke

Mooi verhaal Nienke! lekker kort hahah. moeten we ook maar een x skieen met de familie :-)

Jans de Haan

Super wat weer een belevenis dat je dit mee mag maken.

Janine

Wat ontzettend gaaf dat je dit hebt gedaan. Je moest de hele provincie doorrijden voor deze snowboardervaring, zo zie je ook nog iets van het land. De hele provincie doorrijden duurt ongeveer 8 uren, moet je nagaan. Als wij op vakantie gaan rijden we door Nederland, Duitsland, Zwitserland en Italie en dan zijn we 10 uren verder. Canada is echt mega groot!
Ook leuk om weer allemaal mensen te ontmoeten die ook bij gastgezinnen zitten. Vast heel gezellig om alle verhalen te horen en ervaringen uit te wisselen.
Hoe gaat het eigenlijk bij jullie met Corona? Moet je nog altijd de hele dag een mondkapje op op school? Hier zijn bijna alle maatregelen opgeheven. Alleen nog mondkapjes in het openbaar vervoer geloof ik. Wij dachten dat we geen Corona kregen maar toch drie weken geleden zijn wij allemaal besmet. Het viel erg mee. Voor ons betekende het een flinke verkoudheid en toen was het weer over.
Er valt ook nog steeds sneeuw bij jullie? Dan zal er al een best pak liggen of niet?
Hier hebben we na wekenlang grijs en grauw en nat weer eindelijk een blauwe lucht met zon. Wel fris, maar super lekker weer. De vogeltjes fluiten 's morgens weer dus de zomer komt er weer aan!
Pien is nu met een vriendin mee naar Frankrijk, haar ouders hebben een huisje in Sermages, dat is in Bourgondie, midden Frankrijk. Daar kan je niet skieen, maar wel de hele dag spelletjes doen :)
Lieve Nienke, veel plezier weer en een dikke knuffel van ons uit Amersfoort.

Henriët en Jeroen

Wauw wat een mooie verhalen, klinkt allemaal super leuk en gezellig.
Jaloers zijn we dat je lekker ging snowboarden.
Heel veel plezier nog.

Elisabeth

Ha topper wat een mooi verhaal weer!

linda

Wat een tof verhaal weer Neinke! Gaaf hoor snowboarden.
Geniet ervan!!

oma Cobie

Klein verhaaltje,jaja Maar zo leuk om te lezen. Wat een belevenis Nienke.

Anke

Super leuk zeg, wat een avontuur!
Verwacht je deze ontbijtjes met worst ed straks thuis ook???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!