nienkeincanada.reismee.nl

januari in canada

hallo,

het is al een tijdje geleden dat iets heb gepost, dus hier is even een update van wat ik hier aan het doen ben. voor de vakantie was begonnen, ging de school een paar dagen eerder dicht omdat covid hier niet goed ging dus ik had al eerder kerstvakantie. ik ben die maandag nog wel naar school geweest om mijn boeken op te halen want we gingen misschien naar online les na de vakantie. ik heb best wel een leuke vakantie gehad hoewel ik niet echt heel veel gedaan heb. we zijn ook nog een keer in de vakantie naar renews geweest, dat is een plaatsje ongeveer een uur hier vandaan. daar woont de familie van brendan en we hebben daar gegeten en ook hebben we daar geslapen ,ik had ze al eerder een keer ontmoet en het waren super aardige mensen.

ik had dus een surprise party voor jorja en het was zo leuk!! ze wist van niks af dus we gingen haar ook zo verassen met surprise roepen enzo dat was echt grappig, er was ook een jacuzzi en hele leuke mensen.

de maandag voor kerst kwam de familie van Brendan hier een kerstdiner eten. ik heb hier ook nieuwe mensen ontmoet die ik nog niet eerder had ontmoet. het was super gezellig en heb hele leuke mensen ontmoet. helaas hadden de kinderen van Brendan corona met kerst dus die konden niet langs komen. dus de kerst voelde best alleen wat niet leuk was. ik heb wel hele leuke dingen gekregen op kerstochtend, ik heb kleren gekregen en een jas en een broek voor in de sneeuw. en nog wat andere kleinere dingetjes. ik heb ook nog een boek gekregen van een vriend en nog wat leuke dingen van nick. we hebben nu nog steeds geen kerst gevierd met de familie maar dat gaan we doen als de zoon van brendan er weer is want die werkt op een boot en hij komt over 2 weken ongeveer weer terug. de versiering is nu al allemaal weg behalve de super grote kerstboom want die willen ze laten staan totdat we kerst hebben gevierd met de familie.

oud en nieuw heb ik samen met Nick gevierd, we zijn naar een park geweest om vuurwerk te kijken maar er was bijna niks. oud en nieuw is hier niet hetzelfde als Nederland, het wordt bijna niet echt gevierd. maar het was alsnog wel leuk. er was helemaal geen vuurwerk in mijn hele straat :o ik heb ook nog een gingerbread house gemaakt met nick dat was ook wel echt leuk.

het sneeuwt hier nu zo veel dat ze met de quad de sneeuw van de oprit moeten halen dus dat heb ik samen met Brendan gedaan en het was zo koud! echt niet normaal, en die sneeuw komt ook terug recht in je gezicht dus ik toen trok mijn muts ff naar beneden want het was zo koud. maar het was wel echt super grappig om dat een keer te doen. we hopen dat we binnenkort kunnen ijsvissen en met de skidoo op pad kunnen.

na de vakantie voorbij was werd er besloten dat we online school moesten volgen vanaf 4 januari, hier was ik totaal niet blij mee want toen kon ik nog langer mijn vrienden eigenlijk niet zien. we zijn nu vanaf deze week weer in het echt naar school geweest en het voelde weer zoals aan het begin van het jaar want ik was al een maand niet naar school geweest, maar het was weer echt super leuk om weer naar school te gaan en iedereen weer te zien.

ik ben dit weekend naar een supermarkt geweest met sheila, het was dus een normale supermarkt. en dat zou nirmaal bij ons al een sligro ofzo zijn maar dat is hier dus normaal. moet je dan nog ff de sligro van hier voorstellen dat is gewoon het magazijn van de ikea met al die stellingen. die gangpaden waren wel 50 meter lang. dus ik ging natuurlijk gelijk ff die cornflakes gangpad opzoeken en ik kon het bijna niet geloven maar dat hele gangpad stond vol met allemaal verschillende cornflakes en ik heb er natuurlijk wel een foto van dus die zal ik even toevoegen.

Chiara is het meisje dat hier ook komt, ze komt uit Italië en ze komt deze zaterdag al! ze moet tot maandag ochtend in een hotel en dan kunnen we haar ophalen het was eerst donderdag maar de regels zijn net weer veranderd, ze mag ook pas donderdag naar school toe. ik heb al contact met haar gehad en ze is echt super aardig en ik heb super veel zin in dat ze komt.

ik heb ook nog hele leuke pakketjes ontvangen van mijn familie waar echt hele leuke en lekkere dingen in zaten dus dat was ook super leuk. er zaten ook dingetjes in waarmee ik mijn kamer kon versieren dus dan voelt de kamer ook al meer als thuis. en super lekkere snacks natuurlijk. ook super bedankt voor alle kaartjes!! ik vind het super leuk dat ik kaartjes krijg van mensen! dat maakt mijn dag altijd wel.

dat was het, dankjewel


Reacties

Reacties

Janine

Ik had je net een appje gestuurd gisteren, maar je hebt al mijn vragen weer beantwoord in dit stuk. Heerlijk om weer te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt. Het lijkt me wel balen als je nu thuis online les krijgt, daar ga je toch niet voor naar Canada. Fijn dat je nu weer naar school kan gaan. Hier was het hetzelfde. Een week eerder kerstvakantie en daarna online. Gelukkig zijn Pien en Joep nu ook weer gewoon naar school. Dat is toch echt het leukst.
Wie is Nick? Gaan we daar ook nog een foto van zien? Heb je de mensen daar ook verteld hoe wij oud en nieuw vieren? Over carbid schieten en oliebollen? Bij ons is het toch altijd best een happening.
Dus je gaat nog een keer kerst vieren. Wel gezellig dat ze dit wel uitgebreid vieren. Met veel kadootjes. Ik heb op de foto's van je moeder je nieuwe skipak al gezien. Ziet er goed uit hoor. Ik denk dat je dit ook wel nodig heb, want het kan heel koud worden bij jullie toch?
Die supermarkt lijkt me heel leuk om eens in het echt rond te lopen. Wat een enorme keuze heb je daar. En dan laat jij op de foto's nog maar een pad zien! Lijkt me leuk boodschappen doen.
En wat gezellig dat het Italiaanse meisje Chiara snel komt. Kan jij haar mooi op weg helpen. Zit ze ook bij jou in de klas? Hopelijk wordt het net zo gezellig als met Cris. Zo verzamel jij er wat zusjes en vriendinnen bij. Je kan straks in Madrid en Milaan terecht voor je vakanties. Heel gaaf. Hier ga je de rest van je leven plezier van hebben.
En wat leuk dat je je kamer versierd hebt, laat hier ook nog maar eens foto's van zien.
Ik verheug me nu alweer op het volgende stuk wat je gaat schrijven.
Geniet lekker van de sneeuw en een dikke knuffel uit Amersfoort.

José

Hoi Nienke, fijn om weer een keertje wat van je te horen!!! Top dat je weer heerlijk naar school mag, gezellig met je vrienden. Spannend ook aanstaande zaterdag. Hoop dat de klik tussen jou en het Italiaanse meisje net zo goed is als met dat Spaanse meisje.

Elisabeth

Wat weer een leuk verhaal! ?

Jans

Wat weer een mooi verhaal hier geniet ik van ben blij dat jij het daar zo naar de zin hebt, nog even genieten daar knuffel opa.

oma Cobie

Nienke wat weer een mooi verhaal, fijn dat je weer naar school mag, alleen thuis is ook niks.
Ben heel benieuwd hoe Chiara eruit ziet,goed voor het volgende verhaal met een foto van jullie.
We zijn een beetje jaloers, zoveel sneeuw bij jullie, hier nog steeds niks.
Geniet lieve Nienke, dikke knuffel uit hoogeveen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!