nienkeincanada.reismee.nl

kleine update

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt kan realiseren dat ik echt in Canada woon nu (ook is het maar voor een jaar). het voelt net een droom, het voelt niet echt ofzo. ik heb ook nog totaal geen last van heimwee. even afkloppen want daar zit ik ook echt niet op te wachten.

cris is vorige week donderdag naar huis gegaan, ik heb het zo ontzettend leuk gehad met haar. ik vind het natuurlijk heel erg jammer dat ze weg is maar ik ben heel erg blij dat ik haar ontmoet heb, we hebben nog wel veel contact gelukkig.

Vorige week had ik een verjaardag van mijn buurmeisje emma, ik ga met haar naar school en dat was ook erg gezellig. we hebben McDonald's gegeten daarna gewoon in de kelder gezeten met zijn allen. ik weet niet of ik dat al verteld had maar iedereen heeft hier dus hele grote kelders. sommige mensen verhuren ook hun kelder als plek om te wonen. net zoals hier want hier wonen ook mensen in de kelder.

er was gister een kerst concert waar ik samen met nick heen ben geweest. ik heb morgen een suprise party voor jorja, dat is een vriendin van mij, zij is binnenkort jarig dus vandaar een feestje. ik ga zondag naar de mall met emily en chloe, daar zit ik mee op school, ik ga samen met hun kerst cadeautjes kopen. daar heb ik wel veel zin in.

we hebben vorige week maandag en dinsdag kerst gevierd voor cris. maandag dan als 'kerstavond' en dinsdag gewoon als kerst. we mochten maandag avond onze stocking openmaken. daar zat snoep en chocolade in. en dinsdag kregen we cadeautjes van elkaar. ik heb een winterjas en een broek voor de sneeuw gekregen van brendan en sheila en van cris heb ik dingen van lush gekregen en een twilight boek. super leuk, en ik had cris een ketting gegeven en die heb ik ook dus die hebben we dan samen. vet cool. en we hebben samen dingen voor brendan en sheila gekocht. we hebben maandag turkey gegeten en dinsdag ook turkey en ook met ham, de familie kwam ook langs omdat voor cris om samen te eten. het was wel een mooi einde en een leuke kerst. we hebben ook samen cris haar koffer ingepakt, dat was echt nog niet zo makkelijk. haar koffer was 90 pounds te zwaar HAHA. dat is 40 kilo. wat was dat een werk zeg om alles in alle tassen te krijgen. het was echt zo hilarisch , die koffer stond op ontploffen dat kan ik je vertellen.

de grades 11 en 12 zouden vandaag naar de film en volgende week schaatsen maar dat hebben ze afgelast omdat het 'discriminatie is voor de mensen die niet gevaccineerd zijn'. nou natuurlijk hele school boos. en toen mochten de grades 5 en 6 in plaats van ons dat doen. nou toen brak hel los hoor. echt wat was iedereen boos, zelfs de docenten waren ook boos. niemand heeft het echt op die administratie op school. dus wat krijg je ervan vraag je je af? nou dat zal ik je vertellen. vandaag (vrijdag) was er een walk out, dat betekent dat de mensen naar school zouden gaan voor de lessen begonnen en dan als de bel gaat om 9:05 naar buiten zouden lopen en naar huis zouden gaan. hartstikke leuk maar ik ben thuis gebleven. dat is ook wel een beetje aan het protest meedragen vind ik zelf. ik vind het wel goed dat ze er iets aan doen want het is niet eerlijk wat er is gebeurd.

oh en volgende week is het kerst, wist je waarschijnlijk zelf ook wel maar is leuk toch? en het sneeuwt zoveel, echt cool.

bedankt voor het lezen weer <3

Reacties

Reacties

Elisabeth

Wat weer een prachtig verhaal! ?
Ik ben benieuwd hoe zwaar jouw koffer is als je terugkomt ?
Is turkey lekker?

Ellen

En dit is een ‘kleine update’? Wat maak je veel mee zeg! Heel leuk om te lezen. Ik wil hier ook graag sneeuw en gevulde stockings ? dat lijkt me wel wat!

Kim Isa en Ed

Hoi, wat een leuk verhaal zeg. We vinden het fijn om mee te krijgen wat je allemaal doet.
Hele fijne kerst, wij hebben er ook veel zin in. En al die sneeuw lijkt ons ook zo leuk.
Kus van ons

Marije

Nienke wat weer een heerlijk verhaal om te lezen! Het klinkt alsof jullie 2 weken lang kerst vieren ???. Echt super leuk om je verhalen te lezen!! Stuur je even wat sneeuw richting Nederland, een witte kerst zou ook hier leuk zijn ?

Linda

Ha Nienke!
Wat leuk! Het lijkt mij heel apart om in zo’n totaal andere omgeving te wonen. Fijn dat je zoveel vrienden hebt gemaakt en veel dingen onderneemt.
En jij hebt gewoon een witte kerst ? dat zou ik ook wel willen ?
Fijne feestdagen.
??

Janine

Ik ben benieuwd hoe een grote update eruit ziet?
Wat kan jij ons toch goed meenemen in alles wat jij in Canada doet. Ik heb er helemaal beeld bij, geweldig!
Een Stocking is zo’n sok die bij de open haard hangt? Zoals wij die alleen van de tv kennen? Enorm leuk dat Sheila en Brendan kerst speciaal voor Cris hebben gevierd. En die walk out op school, zitten daar nog consequenties aan of is het puur een statement? Wel stoer dat jullie dit hebben gedaan??
Die sneeuw! Ik ben blij dat je dit keer geen foto’s laat zien. Jaloers jaloers, ik wil ook graag veel sneeuw. We zitten hier weer voor een vollefige lock down, dan is sneeuw een fantastische afleiding☃️
Lieve Nienke knijp jezelf maar eens in je arm, je bent echt een jaar in Canada, wat heerlijk dat je er zo van geniet!
Dikke knuffel van ons? en natuurlijk nog een hele gezellige kerst en een fantastisch nieuw jaar.

Jans de Haan

Wat weer een schitterend verhaal Nienke en wat maak je veel mee ontmoet je mooie contacten .
Ben zeer nieuwsgierig naar de verhalen over de reis als je weer terug bent liefs van je trotse opa.

Marlien

Hey Nienke.
Wat een leuk verhaal weer.
Super tof dat je het zo naar je zin hebt daar.
Fijne feestdagen ?
Groetjes ook van Chris en de kids

oma Cobie

Nienke ik zit hier gewoon in mijn eentje te lachen je verteld zo leuk,zo echt net of ik het echt meemaak.
Zie je op de koffer van cris zitten, wie doet dat straks bij jou?? Lieve Nienke, fijne feestdagen en een dikke knuffel.

Josee

Wat heerlijk om te lezen! Je gast nu een "echte" winter beleven denk ik. Zo cool! Heel veel plezier en geniet er van !

Hanneke

Hoi Nienke, de beste wensen voor komend jaar, hopelijk zien wij jou komende zomer weer in Nederland ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!