nienkeincanada.reismee.nl

santa claus parade

Hallo,

Het gaat goed met mij, ook op school gaat het goed gelukkig. Deze week krijgen we onze rapporten ik sta overal voldoende op dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Vorige week hadden we een assembly het was een award ceremony, alle mensen met het hoogste gemiddelde van bepaalde vakken kregen geld. Het was best leuk want dat gebeurd niet in Nederland en ik weet niet of het ook in andere scholen hier gebeurd want het is een kleine school.

Zaterdag zijn Cris en ik en wat vrienden naar de mall geweest, we hebben een film gekeken en we hebben wat gewinkeld. We zijn naar de film Ghostbusters afterlife geweest. We waren ongeveer 15 minuten te laat bij de film maar we waren alsnog op tijd om de hele film te zien. We zaten in het midden van een rij en het was a super donker dus dat was wel een opgave maar het was uiteindelijk wel gelukt. Het was best grappig want er zaten best wel wat woordgrappen in, dus elke keer lag de zaal in een deuk en Cris en ik keken elkaar aan met wat gebeurd hier want soms kregen wij de grap niet zo snel mee. Het was echt leuk want de moeder van een vriend bracht ons naar de mall en we zijn later ook nog naar een andere mall geweest speciaal voor ons om kerstcadeautjes te kopen voor Brendan en Sheila. We zijn goed geslaagd, we gaan waarschijnlijk volgende week maandag kerst vieren voor Cris omdat zij volgende week donderdag naar huis gaat en het toch wel leuk is om kerst te vieren.

Zondag was er de santa claus parade in St John's, wij liepen samen met de organisatie mee. We hadden allemaal de blauwe trui aan van NISEP en we kregen ook een muts met het logo erop. Het was zo leuk om al onze vrienden weer te zien van de organisatie. Het was ongelofelijk druk bij de parade er waren 55.000 mensen aan het kijken, we hebben ongeveer een uur door de stad gelopen en het was overal super druk. Het was super gezellig met iedereen, het was wel verdrietig want het was Cris haar laatste activiteit met deze organisatie. Je weet ook niet of en wanneer je deze mensen die je hebt ontmoet ooit weer gaat zien want ze wonen letterlijk overal in de wereld, wat ook wel echt super cool is. Dus het gedag zeggen was wel moeilijk, maar we hebben wel echt een hele leuke dag gehad.

Ik heb ooit een keer een sub gehad ongeveer 1,5 maand geleden voor writing en zij was ooit een keer naar Amsterdam geweest, en dus we hadden het over het eten en ik vertelde dat de kaas hier echt niet lekker is. Ze was het met me eens en dus vorige week kwam ze naar me toe en ze had Nederlandse kaas voor me gekocht samen met wat Belgische koekjes. Dat was zo lief van haar en het was inderdaad hele lekkere kaas haha. Er zijn al ontzettend veel huizen versierd met lichtjes en versierselen rond om de huizen. Ons huis is van de binnenkant ook al helemaal versierd, we moeten de lampjes buiten nog doen wat we waarschijnlijk dit weekend gaan doen. Dus dat is super leuk, maar wel vroeg.

We hebben vanaf volgende week een 12 daagse spirit week. Dan verkleed je je voor die 12 dagen op als iets anders elke dag. Ik heb een foto toegevoegd met alle dagen :) Dit weekend gaan we weer naar de mall en met wat mensen afspreken omdat het cris haar laatste weekend is en er is hier in Witless Bay dit weekend ook nog een santa claus parade dus daar ga ik ook nog heen met Nicholas. oh en ik moet nog wat kerst Cadeautjes voor de echte kerst op 25 december.

Ik heb mijn study permit nu ook eindelijk binnen!

- Nienke

Dit was de foto met een paar van de mensen van de organisatie toen we werden opgehaald en Cris gedag moest zeggen :)

Reacties

Reacties

Mirthe en judith

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en geen onvoldoendes!! We hebben net de foto's bekeken. Dit wordt echt een kerst om nooit meer te vergeten. Echt anders dan hier. Geniet er van !

Dikke knuffel van ons.

jan michiel

Dit is weer een mooi verhaal,
gaat je wel goed af daar , mooi om te lezen
trots op jou ..
xx

Saskia

Wat een ontzettend leuke dingen doe je daar toch! Fijn dat het goed gaat op school!!

Janine

Wat een heerlijk actief en gezellig stuk schrijf je weer. Jammer dat Chris weggaat, jullie hebben het erg leuk zo te zien. Weet je al wie er in januari komt? Nu lekker genieten van de kerst en Santa. Dat is toch echt anders dan in Nederland lijkt me. Lieve Nienke, geniet lekker verder. Dikke zoen uit Amersfoort ??

oma Cobie

Weet je Nienke,wat beleef jij mooie dingen,Dat wordt heel erg wennen hier als je terug bent.
En geen onvoldoendes,en het nog leuk vinden ook,supertrots ben ik op je.
Ook je study permit is er,dus nu kan je helemaal rustig genieten.
liefs en een knuffel van mij.

Jans de Haan

Wat weer een prachtig verhaal Nienke en wat een ervaring blijf ervan genieten kijk nu al uit naar het volgende.

Karola

Wat een super gave ervaring Nienke , wat maak je veel mooie dingen mee!

Coby

Hé Canadese Nienke. Wat klinkt het toch allemaal super leuk. Jammer dat Chris weggaat maar wie weet wat voor leukerd er dan komt. Ga heel erg genieten van Kerst enz.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!