nienkeincanada.reismee.nl

Hoe een normale dag hier voor mij eruit ziet & wat ik de afgelopen weken gedaan heb

Normaal word ik ongeveer wakker rond 7:30 in de ochtend, dan douche ik meestal even. Daarna ga ik naar beneden en ga ik ontbijt eten, zoals eggo's dat zijn ronde wafels die je in de broodrooster doet, soms eet ik toast met bijvoorbeeld chocolade pasta, cereal met melk, je kan ook pancakes eten maar dat kost best veel tijd. Dan komt om 8:35/8:40 de bus, het was eerst eerder maar de bussen kwamen te vroeg aan op school dus nu worden we later opgehaald, de bus haalt ons op voor ons huis dus dat is echt zo fijn. Met de bus naar school duurt ongeveer 15 minuten. Als je de school binnenkomt staat er een tafel met eten, voor de mensen die geen tijd hadden voor ontbijt of voor de mensen die geen eten mee hebben voor school. Soms hebben ze bagels en koekjes, yoghurt en cheese sticks en nog zo veel meer. School start om 9:00 dan hebben we een les tot 10:05 en dan een les tot 11:00. Dan hebben we 20 minuten pauze en dan hebben we les van 11:20 tot 12:00 en dan hebben we lunchpauze tot 13:00 de meeste mensen hebben uitgebreide lunches mee bijvoorbeeld salades, mac and cheese, pizza of avond eten van de avond ervoor. Na de pauze hebben we nog twee lessen van een uur en dan zijn we vrij om 15:00. Om 3 uur is het het drukst in school, iedereen probeert zo snel mogelijk naar zijn/haar bus te gaan want de bussen zitten om 15:02 al bomvol. Sommige juniors en bijna alle seniors hebben al hun eigen auto's dus die gaan niet meer met de bus. De bus vertrekt om ongeveer 15:05 en dan duurt het ongeveer 30 minuten tot dat we thuis zijn. Als we om ongeveer 15:35 thuis zijn maken Cris en ik meestal wat te eten soms maken we grilled cheese in de pan, of pancakes of mac and cheese wat ik echt lekker vind. Na school gaan we meestal naar mijn kamer en kijken we samen Gilmore Girls want dat vinden we allebei een leuke serie, of ik ga naar een van mijn vrienden toe. Als avondeten eten we verschillende dingen, soms eten we Mary brown's dat is een afhaalrestaurant zoals McDonald's alleen hebben ze daar kip en patat, soms eten we aardappels met grote stukken vlees, we eten ook wel vaak kip, dat is hier een groot ding, we eten ook wel codfish, ik eet hier veel dingen die ik nog nooit gehad heb dus dat is wel cool. Na het avondeten zitten Cris en ik vaak op mijn kamer samen of we blijven beneden en praten met Sheila en Brendan. Daarna ga ik meestal slapen.

Vorig weekend zijn we wezen paintballen met de organisatie. Het was ontzettend leuk, we werden met de bus opgehaald in Mount Pearl. Waar we de mensen weer zagen die we hadden ontmoet bij het ziplinen. We kregen een blauwe trui met het NISEP logo erop wat echt leuk was. Het was maar 15 minuten ofzo rijden en toen kwamen we aan bij de plek waar we gingen paintballen. We waren met een grote groep en niet iedereen paste in de bus dus toen we daar aankwamen waren ook de andere vrienden die we hebben ontmoet bij het ziplinen daar. we hebben denk ik 6 rondes gepaintballd er waren twee teams, rood en zwart ik was deel van het zwarte team en Cris en Laura ook. Ik heb weer leuke mensen leren kennen die van Italie, Mexico, Spanje en Duitsland waren. Toen we klaar waren hebben we pizza gegeten met iedereen ik had peperoni with cheese.

We zijn laatst ook nog naar de Avalon Mall geweest waar ik ook nog leuke dingen heb gekocht. Ik heb 2 trainingsbroeken gekocht want iedereen gaat hier in traingingsbroeken en pyjamabroeken naar school. En daar zeg ik geen nee tegen. Ik draag natuurlijk ook wel gewoon spijkerbroeken haha maar het is wel leuk. Ik heb ook trouwens een 81% op mijn sprookje van writing, het is dus blijkbaar best goed want zij geeft nooit hoge cijfers maar ik ben er wel blij mee.

Vorige week donderdag 11-11 was het Remembrance day. Het vierde uur hadden we een assembly via teams. Er werden gedichten voorgelezen en er werden liedjes gezongen door een jongen en 2 meisjes. Het was mooi, alleen de eerste keer dat je jongen ging zingen kon je niks horen en toen de 2 meisjes gingen zingen ook niet dus ze moesten allebei 2 keer het liedje zingen. Er werd ook het officiële provinciale volkslied gespeeld "Ode to Newfoundland" en het nationale volkslied 'O Canada'. en toen moesten we allemaal opstaan. Er kwam ook nog een meneer vertellen over de oorlog, eerlijk gezegd kon ik er niet heel veel van verstaan want hij had een zwaar acent en we hebben geen bereik op school dus dat was ook niet echt handig. er waren bloemetjes in de office die je op je short kon doen dus ik had er ook een op. Dat is volgens mij het symbool van Remembrance day.

Vrijdag ben ik naar een vriendin haar huis geweest, het was heel gezellig en toen ik thuis kwam hebben we burgers gegeten. In de avond kwamen er vrienden van Sheila en Brendan langs, zij hebben ook 2 uitwisseling studenten die van China en Spanje zijn. Het meisje die uit China komt gaat hier ook naar de universiteit dus die blijft hier 2 jaar. Ze heeft ons uitgenodigd om bij hun af te spreken met hun uitwisseling studenten. Ze geeft ook elk jaar een feestje met kerst en daar mogen wij ook heen dus daar heb ik ook heel veel zin in. Zaterdagavond ben ik samen met vrienden naar Olivia geweest in haar hot tub. Het was heel gezellig maar ze hadden hun hot tub in de vloer en m'n badslipper viel ertussen dus ik moet huppelend weer naar binnen. En ben op een badslipper en op een blote voet naar huis gerent. Het deed best wel pijn eigenlijk haha. En zondag ben ik samen met Cris naar Tim Hortons geweest voor koffie, we kunnen er heen lopen dus dat is echt ideaal. Ik ben laatst in de pauze ook met een meisje uit m'n klas naar Tim's geweest want zij heeft een eigen auto.

Groetjes Nienke :)

Reacties

Reacties

Elisabeth

Leuk om te lezen hoe een normale dag eruit ziet! Kon je het volkslied nog meezingen? ?

Janine

Tjonge, ik snap wel dat jij een goede beoordeling hebt voor writing. Wat leuk dat je zo uitgebreid beschrijft wat je doet. Top om zo eens met je mee te lopen.

Saskia

Wat leuk dat je ons een kijkje geeft in je dagelijks leven! Klinkt alsof je al helemaal bent ingeburgerd. Wat een ervaring!

Auke

Hey Nienke, Super leuk om te lezen hoe jou dag er uit ziet. Ik wilde ook wel zulke dagen :-D En eehh ze gaan in pyamabroeken naar school wat is dat voor geks haha of hebben ze ook een kussen en dekbed mee. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal. Groetjes Auke

Jans de Haan

Wat een mooi verhaal lezen we wat jij daar beleefd. Het is ook mooi voor ons om te lezen hoe de dagen er bij jou uitzien bedankt dat wij dit mee mogen beleven groet opa.

oma Cobie

Zo Nienke wat een verhaal,mooi om te lezen hoe jouw dag is, die van mij ziet er veel saaier uit,wc schoonmaken, eten koken enz. en dan niet eens in mijn pyamabroek, wat zou opa daar van vinden haha.
verheug me alweer op je volgende blog,liefs uit hoogeveen

oma Cobie

En wat een mooie foto,s.

Karola Broekman

Je moeder heeft me even verteld hoe ik je verhalen kan lezen. Leuk om je belevenissen te volgen!

José

Wat leuk Nienke dat je ons even mee hebt genomen in je dagelijks leventje!! Deze is zeker niet saai, wat maak jij leuke/bijzondere dingen mee. Vooral ook al die buitenlandse contacten, top!
Fijn om weer wat van je te horen?!!!

Mirjan

Hij , wat een belevenissen daar en al helemaal een ingeburgerd leven! Tof joh…!
We lezen hier graag met je mee, dus vanuit hier ook een 81% voor je schrijven?

Harriëtte

Leuk om te lezen hoe het daar je dag is!

Ik lees: lekker en veel eten
Ik lees: in joggingbroek of pyjama broek naar school
Ik snap wel dat je daar zit! Klinkt goed! ?

Veel plezier daar nog en ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Jacobien

Wat super leuk om te lezen over jouw belevenissen! Wat een avontuur zeg. Nog heel veel plezier daar en ik ben benieuwd hoe goed je straks Engels spreekt ?

Anke

Wat een andere wereld he?! Ik ben wel benieuwd naar je sprookje nu;)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!